Skall du ut och resa eller planerar du att boka en resa? Se här hur du förhåller dig till Coronaviruset. Läs mer här!
UPPDATERING 15 MARS
UD har sedan igår kväll lagt en reseavrådan till samtliga länder fram till den 14 april. Vi kommer att kontakta samtliga våra kunder som berörs av detta i tur och ordning baserat på avresedatum, per telefon och mail.

❗Då vi är tvungna att prioritera de resor som ligger närmast i tid ber vi om ert tålamod - vi kommer att kontakta er alla så vi ber vänligt att ni avvaktar tills vi hör av oss. ❗

Då vi alla befinner oss i en extraordinär situation ingen av oss har tidigare erfarenhet av ber vi om tålamod och förståelse. Ett stort tack till er alla för detta!

Det är som alla vet oerhört mycket just nu – både på telefon och på mail – och vi gör allt för att svara alla fort och korrekt. Vi hanterar och prioriterar resor inom 14 dagar till att börja med. Skall du ut och resa längre fram i tiden hör vi av oss till dig när avresedatum närmar sig, du kan också följa utvecklingen på UD:s hemsida med reseinformation.

Vi är tacksamma för all förståelse och tålamod i denna extraordinära situation. Vi förstår och respekterar att man känner oro kring Coronautbrottet, speciellt eftersom media är fylld med information. Vi har samlat information här nedan som vi hoppas svarar på de flesta frågor.

Ingen myndighet kan med absolut säkerhet säga hur Coronaviruset kommer att sprida sig under den kommande tiden. Det gäller för Sverige och för resten av världen. Vi rekommenderar även att man själv följer UD:s och Folkhälsomyndighetens råd och rekommendationer.


VAD GÄLLER OM DU BOKAT EN RESA?

Vi kommer att kontakta samtliga kunder som bokat en resa - i första hand arbetar vi med resor ned avresa inom 72 timmar framåt. Vi tackar för allt tålamod och visad förståelse när det gäller alla praktikaliteter.

Behöver du kontakta oss finns vi tillgängliga på telefon 0413-170 50 vardagar mellan 10-17. Vid akuta ärenden tätt inpå resa eller under resa har alla resenärer ett journummer som är bemannat utanför våra öppettider. Vi svarar också så fort vi hinner på vår mail: info@wt.se.


VAD GÄLLER OM JAG HAMNAR I KARANTÄN FÖRE ELLER UNDER MIN RESA?

Det är speciellt viktigt att ha en täckande reseförsäkring i tider som dessa. Kontrollera gärna en extra gång med ditt försäkringsbolag, hemförsäkringen eller reseförsäkringen du har genom ditt kontokort så att du vet exakt vad som gäller.


OM MAN BARA KÖPT EN FLYGBILJETT?

För flygbiljetter som köpts separat och inte ingår i en paketresa är det villkoren för biljetten som gäller. Det är alltså flygbolagets regler för om- och avbokning som man måste förhålla sig till. Har du köpt en flygbiljett genom oss och har frågor är du välkommen att kontakta oss.


PLANERAR DU ATT BOKA EN RESA?

Det skrivs ju otroligt mycket om Coronavirus just nu och du är kanske osäker på hur du skall förhålla dig till planering och bokning av nästa resa. Ring oss eller boka ett möte, på telefon eller i vår butik, så hjälper vi dig. Vi håller oss uppdaterade löpande om UD:s reseinformation.

Vi rekommenderar dessutom att du, samtidigt som du bokar resan, köper till en avbeställningsförsäkring som även täcker i tillfälle att du skulle hamna i karantän innan avresa och inte kan komma iväg som planerat.


Om du inte fått svar på dina frågor här är du alltid välkommen att kontakta oss!
TILL SIDANS TOPP
Kontakta oss:
Hitta oss på: